Hayvan Çiftliği -George Orwell
Merhabalar
Öncelikle kitabı çok okumak istememe rağmen ancak fırsat oldu ve çok merak ettiğim bir kitaptı. Okuyanların bir çoğunun iyi ki okudum diyebileceği kitap bence .Kapitalizmi konu alan kitabı tam anlamak için bence öncelikle 1905 Rus devrimi ve 1917 Ekim devrimi okumalarını önerebilirim. Kitabı okuyan çoğu kişinin en fazla aklında kalan cümle; “BÜTÜN HAYVANLAR EŞİTTİR. AMA BAZI HAYVANLAR ÖBÜRLERİNDEN DAHA EŞİTTİR.”
cümlesidir.
En net söyleyebileceğim şey makam mevki sahibi olan kişilerin genelde güç zehirlenmesi yaşayıp karşısındaki kişilere davranışları değişebiliyor. Hatta daha kötüsü çoğu kişinin bu durumun farkında bile olmuyor oluşu.
Kitapta hayvanlar üzerinden gidilerek bir çok noktaya dikkat çekilmiş ve sonu tahmin edilmeyecek şekilde bitirilmiş. Ayrıca kitap sadece yaşadığımız dönemde ders alabileceğimiz şeyleri değil geçmiş olaylara da bakarak bir çok yönden inceleme fırsatı sunuyor.
Güzel bir deneyimdi diyebilirim. Tavsiyemdir. Okunmalıdır.
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Can Yayınları · 2024296,6bin okunma