Sokrat çok haklıydı. Cahilliği kabul etmek bilgeliğin başlangıcıdır. Birey ancak sınırlı güçleri olduğu gerçeğinden hareketle kendi sınırlarını zorlayabilir.
İnsanlar kendilerini o kadar boş ve beş para etmez görmektedirler ki, gururlarını ve öz saygılarını lanetleyerek herhangi bir kimsenin peşinden kolaylıkla gidebilirler.
19.yy sonlarına doğru doğaya yönelen ilgi giderek makineleşmeye başladı. İnsanoğlunun tek gayesi doğaya hükmetmek ve onu istediği gibi elinde oynatmak olmuştu.