Daha önce pek fazla okumuyordum. Kitaplar evimizde pek sık görülmezdi. Ekmeğin daha önemli olduğu düşünülürdü. Karnımızı doyurmak zihinlerimizi doyurmaktan daha önemli bir işti.
"Geçecek mi?" diye sormuş küçük kız. "Canım çok yanıyor, çok ağlamak istiyorum..."
"Geçecek..." demiş yaşlı adam. "Ağlayacaksın, canın yanacak, nefret edeceksin dünyadan. Bağıracaksın, çaresiz kalacaksın. Ama bir sabah uyandığında hafiflemiş olacaksın, huzurlu olacaksın. Kalbinde her daim minik bir sızı olacak ama o büyük acı, işte o geçecek."