Kitap hayata tutunamayan, yaşamak için yönlendirme bekleyen Şahinin üniversiteden ve şehirden kaçışını anlatıyor.Özellikle özgüven ve iletişim problemi yaşayan insanların okumasını tavsiye ediyorum.Romanın kahramanları Şahin, Muhsin Amca, Halil Ağa ve Şabanda kendinizi göreceksiniz.Kişisel gelişim ve psikolojik kitap havasına girmeden terapi ediyor insanı.İslamcılar edebiyattan anlamıyor, nasihatçılığa soyunuyorlar, diyenlere tavsiye etmek lazım.
Yüce bir dava uğruna bir medresede bir araya gelen gençler...Dava şuuruyla yatıp kalkan, okuyan, yazan, araştıran, soruşturan, dava heyacanı gözlerine yansıyan gençler...Ve modern dünyanın öğütücü dişlileri...Ve darmadağın olan, yaşama sevincini yitiren, yaşamayan sadece yaşlanan insanlar.(güzel kitaptı)
Neslimizin nasipsizliği, aradığının ne olduğunu tanıtacak bir mürşide rastlamayışı olmuştur...Memleket gençliğinin hangi ellerin hatası yüzünden asırlardan beri nasıl çorak beraberi meçhul yollarda, ne gibi gafletlere...