Hayal gücünün olmadığı bir dünyada, yani Homo Sapiensten önce korku, algılanan dünyadan gelen veriler karşısında, yani somut varlıklar ve olaylar karşısında ortaya çıkıyordu. Leopardan korkmak, fırtınadan korkmak, aile reisinden korkmak böyle bir duyguydu. Var olan korku duygusu hayal gücüyle birleşince ortaya yeni bir korku türü çıktı: bilinmeyenden korku veya sonuçlarının ne olacağı kestirilemeyen korku ya da bizden yana olmayandan korku
Travma yaşayan birey, çaresizliği ve acıyı yaşarken ölümle yüz yüze gelir ve içinde bir parçasının öldüğünü hisseder. Çünkü yaşadığı acı olay onu değiştirmiş, dönüştürmüş ve acıyı yaşamadan önceki bireyin bir nevi ölmesine neden olmuştur.
2. kez farklı şeyler seçerek ilerleyeyim kitapta dedim. Bu sefer de kitabın çeyreğine gelmeden öldüm. Tüm yollar ölüme mi çıkıyor bu kitapta anlayamadım ki