Babaannem şöyle derdi; '' Bu uşak vergilidur.'' Eli bol, sürekli verir anlamında. Vergi kelimesinin temel anlamıyla trajikomik bir özdeşlik kurarak aklıma hemen ülkenin mevcut durumu geliyor. ''Bu ülke vergilidur.'' diyorum. Anılarıma karışan güzel ülkem beni nasılda politize ediyor. Milyonlarca mülteciyi ağırlayarak büyük bir iş kotarılsa dahi şimdilerde bunun müthiş(korkunç) bir yönetim zafiyeti olduğu anlaşılıyor. Burada kurduğum özdeşlik muhteva açısından şahsi tavırlarıma benzerken düşünen fertlere has bir sürünceme ve ikilem ortaya çıkıyor. Müsebbibi kim?