Kitap "iyi" ve "kötü" kabulünü sorgulamaya iterken, aslında bu kavramların nasıl iç içe olduğuna da ikna ediyor.Steinbeck'in üslubunun muhteşemliği de cabası.
Kurtuluş savaşı öncesinde örgütlenen subayların neler hissettiklerini , ülkenin devletin düştüğü hali, kurtarıcı diye tutunulan insanların aslında ne ve kim olduğunu çok güzel anlatmış.