Kişilik bölünmesini, parçalanmış bilincin kurduğu ürkütücü ve tehlikeyi dünyayı konu edinmiştir yazısını gördükten sonra okumaya başladım. Romanda ana karakter Golyadkin'in sık sık kararsız hallerini, sürekli kendini suçlayıcı tavırları ve her zaman en kötüsünü düşünerek hareket etmesi, aslında günümüz insanlarının birçoğunu temsil ettiğini söyleyebilirim. Takıntılı insanların, dünyayı kendisine nasıl cehenneme çevirdiğini çok açık bir dille aktarmış yazar aslında.