Taha Hocanın kaleme aldığı muazzam eserlerden biri. Herkesin görmek için okuması gereken bir eser. Muhakkak okunmalı gösterilmeyen gerçekler görülmeli degil mi?
Sevgili gençler...
Sakın,iyi olduğu ancak tadına bakıldığı ya da ağızda çiğnendiği zaman anlaşılan iyi cins bir meyve olmayın.
Sizden yayılan ve tekrar size geri dönen o güzel koku içinizde muhakkak kök salmalıdır.
Birden fazla ahlâkî faziletlerle süslenmek zorundasınız .
Bunun için derhal kendinizi Kur'an'a verin ve Kur'an okumaya başlayın.Gece ve gündüz huşuyla ,edeple,verdiği öğüdü kabul ederek okuyun.Kesinlikle Kur'an'ı,boynunuzu süslediğiniz bir ziynet eşyası ya da duvarınızı süslediğiniz bir tablo yapmayın.
Kendilerine semavî bir kitap verilip de arkalarına atanlar ya da onu okumayıp, içindekilerle amel etmeyip de aksine onu oyun ve eğlence edinen insanlar ne zavallı, ne bedbahttırlar.Onlar güzel kokuyu ve leziz tadı bırakıp gitmişlerdir.Onlar demircinin körüğünü ,siyah dumanını ve karasını misk sahibine tercih etmişlerdir...