Olcay Arslan

Olcay Arslan
@OlcayArslan
Bazı insanlar yaşadıkları çağın hafızasının parçası olurlar. İlber Ortaylı da böyle bir isimdi. O, sadece tarih anlatan biri değildi. Tarihi sevdiren, merak ettiren, düşündüren bilgeydi. Onu dinlerken geçmişi öğrenmezdik. Aynı zamanda kim olduğumuzu, nereden geldiğimizi ve dünyaya nasıl bakmamız gerektiğini de öğrenirdik. Bir millet için hafıza neyse, ilber ortaylı da o hafızanın güçlü seslerinden biriydi. Kitaplarında, konuşmalarında ve öğrencilerinin zihninde bıraktığı izler kolay kolay silinmeyecek. Bedenler bir gün gider. Fikirler, sözler ve bıraktıkları izler yaşamaya devam eder. Onu dinleyen herkesin zihninde bir cümlesi, öğüdü ve tebessümü mutlaka kalmıştır. Ruhun şad olsun bilge insan. İlber hoca ölmedi. Sadece tarihin kendisine karıştı…
İlber Ortaylı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Aldığın her nefesi fırsat bil, ot değilsin yeniden bitmezsin. Ömer Hayyam
Otuz Beş
Bugün otuz beş oldum. Bir sigara söndü dudağımda, bir kadın geçti içimden biraz lavanta, biraz küf kokuyordu. Gözlerim yeşil değil artık, yeşilin ne demek olduğunu unuttum. Sokaklarda aradım seni, bir posta kutusunda, bir çocuk gülüşünde, bir bakkal defterinde belki de... Bulamadım. Kuşlar da terk etmiş çatılardaki şiirlerini. Ceketimin cebinde eski bir fotoğraf, bir yanımda sen gülüyorsun bir yanımda susuyorum. Derin bir nefes aldım az önce, ölüm gibi kokuyordu. Yıldızlar geceden kalmaydı, ben sabaha çıkmak istemedim. Yokuşlar hâlâ aynı, ama ben değilim. Ayaklarımda bir kırgınlık, ellerimde cezası çekilmemiş bir aşk. Seninle geçmeyen zaman, senin yokluğuna daha çok benziyor artık. Rüzgâr alnımı öptü az önce, senin dudakların sandım
Seni Sevmek
Seni sevmek bir sokak lambasının altında yalnızlığımla öpüşmek gibi her sigaramı yakmadan önce hatırladığım son isim seninki ne zaman unutsam bir çığlık gibi düşüyorsun içimden sesin — suskun gözlerin — uzak ve ben hep aynı yerde: hayata iki adım geç, sana bir adım erken aşk dediğin aslında ne güzel aldanmaktı bir şiirin son dizesine dokunmadan inanmaktı şimdi bütün kelimeler yorgun ve ben hâlâ seni gelmeyeceğini bile bile en güzel ihtimalde bekliyorum Olcay Arslan
Bir Adın Vardı İçimde
Her gece, rüyama düştü adın tüm harflerin ıslaktı. Gözlerin, bir yangından arta kalan sığınak gibi sustu içimde. Sana söyleyemediklerim bir şairin dilsizliğinde titreşen gölgemdir artık. Ve ben her susuşumda biraz daha sen olurum biraz daha eksilirim kendimden. Aşkı seninle öğrendim, ama imkânsız haliyle. Bir tende arayıp bir duada bulduğum kadar. Çünkü sen, her yaklaştığımda bir adım daha uzaklaştın. Sana ait bir gülüşü bir ömrün içine sığdıramadım. Ben geceyi örttüm üzerine ama sabah sensiz doğdu. Henüz bitiremeden satırları içinden çekip gittin, sanki en güzel dizesi