Serinin okuduğum diğer kitapları kadar eğitici değildi. Çok fazla kuş türü yer almıyordu. Yine de bazı türleri bu türlerin neye göre ayrıldıklarını öğretici özellikteydi. Fena değildi.
Eğitici güzel bir kitaptı. Bu kitap ile epey merak ettiğim yıldızlar hakkında bir şeyler öğrendim ve isimlerini de öğretti. Gökyüzündeki yerlerini bazılarının tam olarak anlayamasam da geceleri gökyüzüne baktığımda "bu hangi yıldızdı ya?" diyebilmemi sağladı.
Çok çabuk sona doğru ilerledi. Son sahnesi de çok klasikti beğenmedim. Çok fazla olayda yaşanmadı zaten. Anlamsız bir şekilde sonlandı benim için. Seri olarak fena değildi ama fazla abartılı bir anlatım vardı.