Nüfusun dengede ve kalabalık olduğu bir yerde, fazla çocuk sahibi olmak devlete iyilikten çok zarar getirir. Şiddetin görülmediği ve çocukların güven içinde yaşadığı bir yerde etkin bir aile kurumuna ya daha az ihtiyaç duyulur ya da hiç duyulmaz, ayrıca ebeveynlerin çocuklarının ihtiyaçlarına göre uzmanlaşmasına gerek kalmaz.
İnsanoğluna neler olmuştu? Ya zalimlik ortak bir tutku haline gelmişse? Ya ırkımız insanlığını yitirip insanlık dışı, sevimsiz ve baskıcı bir güç haline gelmişse?