“Şiiri hep aşkın gıdası olarak düşünürdüm,”dedi Darcy
“Sağlıklı,güçlü,iyi bir aşk için doğru olabilir.Zaten güçlü olan bir şeye her şey iyi gelir.Ama eğer zayıf,cılız bir eğilimse tatlı bir sone açlıktan öldürür onu.”
Öncelikle bunu belirtmek isterim.İncelemem belki bazılarımız açısından fazla subjektif bir değerlendirme olarak görülebilir.Bir açıdan öyle.Çünkü Martın Eden karakteri zaten hepimimiz ya da hayatımızın bir döneminde ona yaklaşacak veya onu yaşayacak bir karakter.Bunu okudukça veya daha önce yaşamınızın bir dönemini anımsadıkça görebiliriz. Martin Ruhu diye bir Ruh varmış ya da kitabın sonuna doğru gördüğümüz Martin ruhsuzluğu.Fikrimce.Maalesef kitabın sonu oldukça trajik.Ama Martin öyle düşünmedi.Bunu acı olarak görmedi.Herkesin bir “Suç ve Cezası “ diye tanımladığı kült kitabı varsa benim de “Martın Eden “ım var diyebilirim.Hoşçakal Martin demiycem ,Hoş geldin Martin..
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,1bin okunma