Qfwfq

Qfwfq
@Oneofthefew
"Ne gönlüme tek bir ak düştü, Ne ihtiyar bir sevecenlik başımda!"
Öğretmen
DEÜ
İstanbul
İzmir
2 okur puanı
Mayıs 2020 tarihinde katıldı
POLO:... Bu bahçenin taraçaları belki de yalnız kafamızdaki göle bakıyor... KUBİLAY:... Cengaverlik ve tüccarlık gibi çetin işler bizi uzaklara götürse de bu sessiz gölgeliği, susa konuşa sürdürdüğümüz bu sohbeti, hep aynı kalan bu akşamı içimizde özenle koruyoruz ikimiz de. POLO:... Evet ama tam tersi bir varsayım kurulmadığı sürece: ordugah ve limanlarda kan ter içinde uğraşıp didinenler, oldum olası hareketsiz bu bambu çitlerin arasına kapanmış oturan bizler, onları düşünüyoruz diye var. KUBİLAY:... Yorgunluk, çığlıklar, yaralar, pis koku yok öyleyse; bu açelya dalı var yalnızca. POLO:... Hamallar, taş kırıcılar, çöpçüler, tavuk temizleyen aşçılar, yunak taşına çömelmiş kadınlar, bebeklerini emzirirken pirinç karıştıran anneler biz onları düşünüyoruz diye var o zaman. KUBİLAY:... Doğrusu ben hiç düşünmüyorum onları. POLO:... Onlar da yok öyleyse. KUBİLAY:... Bize uygun bir önerme değil bu. Onlar olmasa biz kozalarımıza çekilmiş hamaklarımızda nasıl böyle keyifle sallanırdık. POLO:... Bu varsayımı unutalım o zaman. Öyleyse diğeri doğru: onlar var biz yokuz. KUBİLAY:... Böylece kanıtlamış olduk ki biz buradaysak, olmayacağız. POLO:... Nitekim buradayız işte.
Sayfa 159·Kitabı okudu
Qfwfq
Biraz uzun bir alıntı oldu ama bu diyaloglar en keyif aldığım bölümdü kitapta.