Bu kenti sevdim dedim
benim olsun demedim ki.
Sevdim dedim se akşam kızıllığını
Gönlüm gibi akıp giden şu çayı,
Şu ormanı, şu denizi, şu dağı..
benim olsun demedim ki.
Vuruldumsa gözlerinin gül bahçesine,
Yürek çizen şimşeklerse kaçamak bakışların,
İşte buna sevmek derler dedimse,
Çattımsa acıların en güzeline,
Yedirdimse uykuları o tatlı kuşa..
benim olsun demedim ki.
Bu akşam kan kırmızı şarap istiyor canım
bu akşam dünyanın bütün şarkılarını
bu akşam dünyanın bütün özlemlerini
bu akşam beni yalnız bırakın
bu akşam yalnızca onu düşüneceğim,
onu ve kendimi yalnızca…
Hasan Hüseyin KORKMAZGİL