"Çünkü insan doğasının bir garip yanı da her yere çabucak uyum sağlamas, geçici olarak bulunduğu yerde kendini evinde hissetmeyi bir hak olarak görmesidir."
Zweig bu kitabında bir doktorun başından geçenleri anlatıyor. Günün birinde bir kadın ondan yardım ister ve olaylar gelişmeye başlar. Kısa sürede bitecek bir kitap. Kitabın adının nereden geldiğini merak ederek okumuştum. Ama anladım ki günümüz de hepimiz birer Amok koşucusuyuz. Bütün güzellikleri kenara itip hiçbir şeyi umursamadan yola devam ediyoruz. Ben de dahil buna. Bu hastalıktan bir an önce kurtulmak dileğiyle...