Biz tam nerede yanlış yaptık, ipin ucunu nerede kaçırdık? Aslında biliyorum, hem de uzun süredir biliyorum, ama kendime bile itiraf etmekten çekindim hep. Daha Güneydoğu'da görev yaptığım yıllarda bunu fark etmiştim. Dilini, kültürünü, geleneğini, coğrafyasını bile doğru düzgün bilmediğimiz milyonlarca insanı kendimize benzetmeye... Hadi adını tam koyalım, Kürtleri Türk yapmaya çalışıyorduk. Esasında bunu başarmış olsaydık sorun kalmayacaktı. Gel gör ki...