İhanetin en kötü yanı, sadık insanlara duyduğumuz güveni de yok etmesidir. Kurunun yanında yaş da yanar meselesinden çok daha trajik, çok daha yıkıcı bir durumdu bu. Bütün hayatınızı karartır, sizi paranoyak yapardı.
Suç elimizin kiri değildi ki yıkayınca temizlensin. Suç ama gerçek suç insanın ruhunu lekelerdi, düşüncelerini ele geçirir, davranışlarını yönlendirirdi. Öyle tövbe ettim, pişman oldum, artık bıraktım demekle kurtulamazdınız.
Vazgeçmiş, kendini bırakmış, hakkında verilen cezayı uysalca bekleyen bir suçlu gibi. Belki bu cezayı bir kurtuluş umudu olarak görüyor. Neden olmasın? “Ruhun kurtuluşu acı çekmekten geçer.”