Kuşu sevdi karıncayı sevdi
Okşadı günü geceyi sevdi
İnsanız dedi her sözün başında
Bunu hiç unutmayın insanız
Hiç ayrılmayın bundan insanız.
"Kemal Bayram"
Türkiye'nin gelişmesi için insanın bilgili, becerili olarak eğitilmesi, kafasıyla birlikte eli de işleyen nitelikli insan durumuna gelmesi gerekiyor. İnsan gelişmeden yurt gelişir mi? 50 yıldır boşuna bocalıyoruz.
Türkiye, Köy Enstitüleriyle en geç 1960'ta ilköğretim sorununu bitirecekti. Kadın erkek yurttaşlar %100 okur yazar duruma getirilecekti. İnsanlarımız tarım ve sanatlar alanında gelişecek, sağlık sorunlarımız çözülecek, köyler Enstitülerden yetişen öğretmenler ve eğitim yoluyla büyük ölçüde canlandırılacak, Türkiye bugün uğraştığımız sorunların çoğundan büyük ölçüde kurtarılmış olacaktı.