Bu ilk Sabahattin Ali romanım idi.Heyecan ile bazen tüylerimi dinken diken edercesine.beni sanki gerçek yaşıyormuşcasına alıp götüren bir trajedi aşk romanı oldu.Nötr bir ruhu,dünyada boş yaşayan Raif'in bir terbiyeli sevda ateşi,önyargıların,kafalarda ki putların devrilişi.Marianın sesinin bile aşk adamı raife başını okşuyormuscasina Şefkatli gelişi.ya ne desem az.az.