Satranç, Stefan Zweıg ile tanışmamı sağlayan kitap oldu.Bu kitap bende diğer kitaplarını da mutlaka okumalıyım hissini ve heyecanını yarattı. Kısacık olan bu kitabın bitmesini hiç istemedim diyebilirim. Satranç bilmeyen biri olmama rağmen kendimi satranç karşılaşmasının heyecanına kaptırmış biri olarak buldum. Zaman zaman da dönemin baskıcı politikaları yüzünden psikolojik işkenceye maruz kalan bir insanın sıkıntısını, mücadelesini içimde hissettim... Mutlaka ama mutlaka okunması gereken bir kitap, olmazsa olmazlarım arasında çoktan yerini aldı.