Aşk, "en" dir ve "çok" tur.Durmaksızın onu düşünmek ve onun da en çok sizi düşünüyor olmasını çok istemektir.Aynı şeyleri görmek, aynı duyguları paylaşmak arzusudur. Onun en çok sizi beğenmesini istemek ve sizin de en çok onu beğenmenizdir. Bedensel olarak güçlü bir arzu duymak ve aynı şekilde arzulanmaktır.Etrafınızdaki diğer herkesin ve her şeyin önemini yitirmesidir. Onunla yalnız kalmayı, iki başına olmayı istemektir. Sadece onu istemek değil, başka kimseyi de istememek halidir.
"Elimde sihirli bir değnek olsa ve onu da bir defa kullanma hakkım olsa bir ilişkiden önce hoyratlığı çıkarırım" diyor Gülcan Özer. Çünkü biz, neredeyse hepimiz, bir ilişkide karşımızdaki kişiye hoyratça davranmaya eğilimliyiz. Neden? Neden sevgi dolu olanlarımız, en kadir kıymet bilir görünenlerimiz bile karısına, kocasına, sevgilisine, partnerine kaba saba davranıyor? Neden dışarı, dostlara komşulara, arkadaşlara medeni bir şekilde davranırken medeniyetsizce ve hoyratça acı veriyoruz ve en sevdiğimize bile? Bu defa Oscar Wilde'den ödünç alırsak neden "İnsan Öldürür Sevdiğini?"