"Savaşlar neden var biliyor musun? Çocukları neden öldürüyorlar?"
"Neden?"
"Şeytan sevgiden korkar, Efraz'ım. Çocuk sevgisinden korkuyorlar, güzelim."
"Peki ya çocuk çığlıkları... onları hiç mi duymuyorlar?"
"Yabaniler acı çığlıklara sessiz kalır. Sağırlar ancak çocukları duymaz. Yoksa sen ben gibi hangi insan sessiz kalır, hangimizin kalbi dayanır. Bizim yüreğimiz mecruh bırakılmış. Anlarız evelallah insanın halinden."
""Çocuk çığlıkları beni deli ediyor. Çaresizce koşuşumuz beni deli ediyor."
"Bu dünyanın çenesi kırıldığında çığlıkları duymazsın!"
"O da imkânsız değil mi?"
"O da imkânsız."