#kelimelerinhayalcisi
@hayatisir
Selam
#parenincocukkitapları adı altında ara ara çocuk kitapları okuma yolculuğum devam ediyor. Bugüne kadar hep kendime göre eserler okudum. Çocuk kitaplarına hep uzak duruyordum. Artık kitap kurdu bir yiğenim olunca, onun da kaliteli eserler okusun diye kendisinden önce ben okuyorum. Daha sonra onun kitaplığına ekliyorum.
Her ebeveyn mutlaka çocuklarına okutacağı kitabı mutlaka kendisi önden okuyup içeriğini kontrol etmeli.
Teknoloji, ekran bağımlılığının hem yetişkinlerde hem de çocuklarda çok arttığı günümüzde bu konuyla ilgili çok faydalı bir kitap .
Çocuklara nasıl çocuk olunacağını dahi öğreten bilgi dolu bir kitap.. Kendi zamanımla kıyasladığımda sanırım çocukluğunu yaşayan son nesiller olarak bizler kayda geçtik diyebilirim. 90lar dönemi.
Bizlerin zamanında ; sokakta top oynamalar, çamurdan köprüler yapmak, dere kenarlarında balık tutmalar (kurbağa yavrularını balık sanmamız dışında sorun yok tabi ) kızlar için ip atlamalar seksek oynamalar, erkekler için vazgeçilmez futbol oyunları.... Şimdiki nesile bakıyorum telefon tablet ellerinden düşmüyor. Çocuklar dışarıda oyun oynamayı unuttular bilmiyorlar resmen... Çoğu zaman da sorguluyorum kendimi... Ortalık bu kadar Tohum israfları ile dolmuşken çocukları sokağa nasıl çıkaralım ...
Ekranlardan uzaklaştırıp kitap okumaya sevk edebilsek sanırım bağımlılık biraz olsun azalır diye ümit ediyorum
Yeni nesil gümbür gümbür geliyor demeyi çok isterim. Umarım okuma hevesleri hiç bitmez
“Siz sahici olan gıdalarla beslenin.
Ve her çocuktan daha güçlü olun.
O zaman ağaçlara daha kolay tırmanırsınız.
Top oynarsınız.Balık gibi yüzersiniz.
Suyun üzerinde sadece küçük taşları değil
Yıldız bile kaydırabilirsiniz.”
Kahvekokulukitaplar1 @hayykitapcocuk
#çocukkitapları #kayseridebirokur
#şiddetingölgesinde
@siddetingolgesinde
Selam
Sizlere beni derinden etkileyen, okurken sorgulatan bir kitap ile geldim
Kolay kolay kişi psikolojileri üzerine konulu kitaplar okumam ama bu kitap elime aldığım an su gibi akıp gitti.
Kitabı okurken kendimi Hakan Bey ile sohbet ediyor gibi hissettim.
Bazen kitapları okurken kendimi öyle bir kaptırırım ki kitaptaki karakterler sanki gerçek hayatta da varmış gibi gelir.. Bir terapiste gidecek olsaydım bu kesinlikle Hakan bey olurdu
Hepimizin geçmişten gelen travmaları vardır. Her ne kadar bunları baskılasak bile farkında olmadan bilinç altımızda bir yerlerde sürekli gün yüzüne çıkmaya çalışır...
Kitap çok kısa olsa da içerisinde ele aldığı konu çok derin. İrem karakterinde belki de kendimi gördüğüm için okurken biraz fazla etkilenmiş olabilirim. Kendi hayatımı okuyor gibi hissettim.. Yazarın bundan sonra çıkacak kitaplarını gözüm kapalı alırım
Okurken kendime bir çok kez sordum ben olsam bu kadar güçlü olabilir miydim diye..!
Zaman zaman dibe vurduğumuz anlar olur, yüzeye çıkmak için çabalarız. Başarılı olduğumuz gibi daha da dibi boyladığımız da.. Kişi sorunlarını her zaman birileri ile konuşmak ister ama çoğu zaman konuştuğu kişiler hayal kırıklığı yaşatabiliyor.. Onca kalabalığın içinde konuşacak kimsesi olmayanlar için hayat daha da zor olabiliyor..
İrem zor olsa da verdiği kararlar onu nasıl etkiledi?
Nasıl bir yol izledi?
Hem okuyor, okurken de sorgulatan bir eser... Ben keyif alarak okudum.. Sizlere de tavsiye ederim..
Bu hayatta ölüm dışında her şeyin bir çaresi vardır.. Her yol dikenlidir lakin sonunda güller hepimiz için rengarenk açacak
Ezgi Özcan
@kitaptanportre #parmakitap #kitapcumhuriyetimileokuyoruz #leventsütçigil
#kitaptanportreokumalari #yerliyazarlar #türkyazar #yerlierkekyazar