"Ben hiçbir
zaman Tanrı'ya inanmadım ... Bükülmeyen katı bir bolşevikim yani...Benim için
Tanrı kelimesi boş bir sözcüktür, anlamsızdır yani. Herkes biliyor, Sovyet
okullarındaki bütün ögrenciler biliyor ki Allah yoktur. Ama ben başka bir şey
söyleyecegim. Yeryüzünde bir "Tanrı"nın oldugunu söyleyecegim....Bizim Tanrımız
iktidarı elinde tutandır. Gazetelerin de yazdıgı gibi, bugünün dünyasına hükmeden,
bizi zaferden zafere ulaştıran, bütün dünyada komünizmi yücelten Tanrı'dan
sözediyorum."
Devlet bir sobadır ve yakıtı da yalnız insandır. Yakılacak insan olmazsa soba söner.
Sönen, yanmayan sobanın da hiç bir yararı yoktur. Ama öte yandan bu insanlar da devlet olmadan yaşayamazlar: sobayı yakan ve tutuşturan onlardır. Sobayı yanar tutmakla görevli olanlar da ona yakıt temin etmelidirler.
Sayfa 23 - (Tansıkbayev) Kısaca ;yakıtta insan insanı tutuşturanda ateşe atanda insan, kazanansa devlet.·Kitabı okudu
Hayat, çatlak bardaktaki suya benzer. İçsen de tükenir içmesen de. Bu yüzden hayattan tat almaya bak. Çünkü yaşasan da bitecek yaşamasan da. -Neyzen Tevfik