Hayatı idame ettirmek için insanın anlama ihtiyacı var. Ego bu manada bireyleri yaşama bağlayan kuvvetli bir iptir. Çalışıp ,üretmek,haz verici şeylerden zevk lamak böyle mümkün hale gelirken içinde çok derinlerde bir yerdeki boşluk hissi de sürekli yaşamdaki anlam arayışını sorgulatir durur. Bazen sesi kısılır duyulmaz olur . O anlarda yaşamak kolaylaşır. Ama bu kısacık bir andır,çünkü o boşluk hep ordadır. İnsanın daha büyük bir anlam arayışına ihtiyacı olduğu besbelli.