Ah niçin bir iz arıyoruz , niçin nedenler , sonuçlar , niçin anılan , andıkça yaşaran gözler arıyoruz ? Bir yüreğin sıkılmasını, avuçların terlemesini, boğazın kurumasını, beynin çatlarcasına zonklamasını istiyoruz ? Bekliyoruz. Niçin geriye dönüp bakmak; geriye dönüp bakınca arkada önemli bir şey bulmak istiyoruz ?
Kapadı kitabı. Okumak istemiyorum ki. Asıl öğrenmem gerekenin şu kitapta olmadığını biliyorum. Okumak. Doldurmak boşlukları. Ama boşlukları rastgele açılmış asfalt delikleri değil ki. Rastgele zift dökerek kapayasın.