İsa (A.S.) peygamber ile şeytan arasında geçen şöyle bir konuşma anlatırlar. İsa:
- Halk'tan en çok kimi seversin? diye sorunca şeytandan şu cevabı almıştı:
- İmanlı olmakla beraber cimri olanı. Bundan sonra sevmediği kimseyi sordu:
- Cömert olan fâsık kişiyi sevmem, cevabını aldı. Bunun sebebini sordu. Şeytan onu
da şöyle anlattı:
- İmanlı cimri, bir gün cimriliği sonunda imanını kaybedebilir; fâsık kişi ise, cömertliği
yüzünden iyilere katılabilir.