Ey devlet beni de Ötekileştir!
Çünkü ötelenen,merkeze göre menzile daha yakındır.
Ey devlet, beni de Başkalaştır!
Çünkü başkalaşan , sana benzemeyi bırakmıştır.
Ey devlet , beni de Yabancılaştır!
Çünkü yabancılaşan ,neden sevilmediğini anlayacak kadar düşünmeye başlamıştır.
Ey devlet, beni de Farkılaştır!
Çünkü Farkılaşan , rasyonel evrimin yolcusudur.
Ey devlet,beni de Dışla!
Çünkü dışlanan, içerden çıkmış ve yeni şeylerle karşılaşmanın heyecanına kapılmıştır.