Bozuk bir psikolojinin insana neler yaptırabileceğini, nasıl canavarlaştırabileceğini anlatan harika bir kitap.Sanırım bu konuda yazılmış en etkili kitaplardan birisi yazarın dilini çok beğendim.Tereddüt etmeden alın okuyun.
Yazarın okuduğum ilk kitabı.Günün birinde Çin’in bir bölgesinde insanların uyurgezer oldukları farkedilir güneş doğmaz ve kimse uyanamaz.Bu uyurgezerlik sırasında tüm iğrençlikler işlenir, hırsızlıklar, tecavüzler, ölümler ve daha nicesi.Bu uyurgezerlik yönetimin hiç umrunda değildir şikayetler dikkate alınmaz.
Yazar bu uyurgezerlik olgusu üzerinden aslında Çin’deki baskıcı rejimi eleştirmektedir.
Anlatım tarzı olarak José Saramago çok benziyor.Özellikle ölülerin yakıldığı krematoryumun anlatıldığı bölümler çok güzeldi.