" -Ne felsefesi, sağ yanım tutulmuş, inim inim inliyorum.
Gezmediğim doktor kalmadı. Teşhisleri gayet iyi, hastalığımı olduğu gibi ortaya döküyorlar, iyileştirmeye gelince, hiçbir şey yapamıyorlar. Coşkun tabiatli bir tıbbiyeli tanıyordum, 'Ölseniz bile, hastalığınızın ne olduğunu bilerek öleceksiniz...' demişti. Bir de hastaları uzmanlara yollamak adetleri var: 'Biz sadece teşhis koyarız, siz falan uzmana gidin, o sizi iyileştirir...' Sana bir şey söyleyeyim mi: Kalmadı o eski, her derde deva doktorlar... Şimdi yalnız uzmanlar var, gazeteler ilanlarıyla dolu. Burnun kanasa, Paris'e yollarlar seni... Bunun tedavisini Avrupalı uzmanlar yapar diye... Paris'e gelirsin, herif burnunu muayene eder: Sağ burun deliğinize bakarım, ihtisasımdır; ama sol burun deliğinizin tedavisi için Viyana'ya gidin, bunun uzmanı Viyana'dadır der."
Sayfa 854 - İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu