"Ödül kontrol mekanizması olduğu için, çocuk bir işi ödül için yaptığında, bilişsel çelişki yaşar. " Ben bu işi ödülle yapıyorsam, bu işi sevmiyor olmalıyım"diye çıkarım yapar ve o işe olan ilgisi azalır. Çocuk bilir ki keyifli işler(oyun, çizgi flim, sinema) için zaten ödül verilmez."
"Bir öğretmen, sınavı ve notu kontrol veya değerlendirme olarak değil de bir geribildirim sistemi olarak kullanabilirse, o zaman çocukların iç motivasyonunu artırabilir."