Birgün müslüman bir padisahin huzuruna giden 3 tane yeni vezir onca yolu yürüdükten sonra padişahla karşılaşırlar, efendim varsa bir emriniz emrinizdeyiz, Padisahta demis ki; var 3 tane baya büyük sepet getirtip gidin her biriniz bana bu sepetleri asagdaki meyve bahcesinden doldurup getiriniz vezirler sasirip gitmisler 1.vezir meyve sepetinin icine en güzel olgun tadi güzel olabilecek meyveler doldurmus 2.vezir ise önüne ne geldiyse çürük güzel hepsini toplamis 3.vezir ise demis bunca büyük sepeti padisahin hic isi yok kontrol mu edecek dusuncesiyle yarisini yapraklarla felan doldurup ustunede önüne ne geldiyse koymuş ve çıkmışlar tekrardan padisahin huzuruna demisler ki padisahim doldurduk baska emriniz var mi demis padisah durun demis muhafizlar bu 3ünü topladiklari sepetlerle beraber atın zindana her biri topladigi sepetlerden 1 ay boyunca beslenecek die 10.gunden sonra 1.vezir rahat 2.vezirin curuk meyveleri 3.vezir ise ölmüş 1 ayin sonunda ise sadece 1.vezir burdan sag cikabilmis
burdan cikaracagimiz ders ise Allah bize dünyaya geldigimizde büyük bir sepet verir icine iyiliklerimizi ve kotuluklerimizi koyalim die burda birinci vezir güzel hayirli isler yapmis ikinci vezir bir gidip gelmis ucuncusu ise iyilik yapmis gibi gorunmus munafiklik yapmis anlayacaginiz sonuc olarak bizi cehennemden kurtaran iyiliklerimiz olacak yani hâyırlarimiz...
Kürtçe anlatan Saygıdeğer Bir İraklı Hocadan Çevirip yazdım..