Oysa Doktor Juvenal Urbino gerçeğin gözleriyle görecek kadar seviyordu kentini. "Ne soylu kentmiş ki," diyordu "dört yüz yıldır yok etmeye çalıştığımız halde, başaramıyoruz."
Her şeye karşın, yüreğin belleğinin kötü anıları sildiğini, iyileri büyüttüğünü, geçmişe katlanmayı bu hile sayesinde başardığımızı bilmeyecek kadar gençti daha.
"Bırak burada kalayım. " dedi. "Banyoda sabun vardı." Yaşlılığın dönemecinde, bu olayı ne zaman anımsasalar, hiçbiri, kavganın yarım yüzyıllık ortak yaşamlarının en ciddi, ikisinin de yoldan saparak yaşama başka bi biçimde yeniden başlama isteği esinleyen biricik kavgası olduğuna inanmıyordu.