Öncelikle şunu söylemek isterim ki bu kitap gerçekten içine çekiyor, sürüklüyor, yeri geliyor ağlatıyor ve güldürüyor fakat gerçekten son zamanlarda çoğu kitapta karşılaştığımız gibi bu kitapta da olayların aşırı uzatıldığını düşünüyorum. Uzatılabilir mi? Bence buna müsait bir kitap ve bunda sorun yok. Kitaptaki asıl sorun olduğunu düşündüğüm noktaya geçiyorum ki bu çoğu kişi için bir sorun arzetmeyebilir fakat kendi görüşüm olduğu için savunmaktan çekinmeyeceğim.
(Sonrası hafif spoiler olabilir)
Başrolün dinibütün ve tertemiz bir karakter olduğu bir kitapta, kitabın dünyası ne kadar karanlık olursa olsun smut, yetişkin içerik vs. olmasını gerçekten rahatsız edici buluyorum. Evet tüm yazılanlar dinen hoş görülen bir birliktelik çerçevesinde yazılıyor falan ama dinibütün bir yazarın yine dinibütün karakterine bu tarz sahneler yazması belki pazarlama sebebiydi, belki yazarın genel piyasa kitaplarından etkilenmesiydi bilemem ama hoş değil. Hoş olmaması dışında caiz değil. Okuyanları şehvet duygusuna düşürme, boş işle meşgul etme gibi sakıncalardan dolayı alimlerce böyle ittifak edilmiştir. Dileyen araştırabilir. İlahiyatçı olarak bu şekilde bir parantez açmak istedim. Yanlışım varsa affola. Fakat tüm bu dini hususları kenara bırakınca da kitabın okuma kitlesinin de hassasiyeti olan insanlardan oluşabileceğini göz önünde bulundurarak da bu tarz sahne yazımını doğru bulmuyorum. Nitekim yarım bırakma sebebim de budur. Kitabın tertemiz başrolünün mahremine bu kadar girmek benim için kitabı okuma isteğimi düşüren bir durum çünkü. Yine de piyasadaki binlerce kitaptan daha iyi bir bilinçaltı izlenimi bırakacağından eminim bu sebeple yetişkin okurlar tarafından okunabilir belki.
Tüm nacizane yazımı okuduysanız teşekkür ederim, niyetimin farklı düşünen insanları incitmek