Evet, dostum işte böyle. İki rahmetten biri, ya şimdiki toplum düzeninin haklı olduğunu kabul edersin, o zaman da kendi haklarını savunursun; ya da benim yaptığım gibi kendininde haksız ayrıcalıklardan, hem de seve seve yararlandığını itiraf edersin…
İnsana bir zarar dokunduğu zaman bize yalvarır. Sonra, kendisine tarafımızdan bir nimet verdiğimiz vakit, “Bu bana ancak bilgimden dolayı verilmiştir” der.
Hayır o, bir imtihandır, fakat çokları bilmezler.