Farklı zamanların kültür birikimiyle donanımlı bir yazar ve aynı zamanda psikolog olan ZWEİG, bu eserinde Nazilerin "Entelektüel ölüm" dedikleri bir yok etme şeklini kitap kahramanlarının psikolojik durumları üzerinde göstererek somutlaştırmış. Bir gemide tanışan üç farklı kişi üzerinden faşizmin insan psikolojisi üzerindeki etkilerini anlatmaya çalışmış. Geçmişin eleştirisi olarak düşünebilirsiniz. Oldukça keyifli bir kitap. Keyifli okumalar.