Rabia şeker

9/10
·331 syf.··
Beğendi
·
2020 1. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 01 Mayıs 2020 02:14
Uzun bir süredir bekletiyordum bu kitabı. Okuduğum zaman diliminin Dünya da pandemi krizine denk gelmesini sadece bir tesadüf olarak yorumlayamayacağım Kurgusuna bayıldığım bir kitap oldu. Yer yer betimlemeler beni boğsa da yazarın dilini çok sevdim. Nobel ödülünü aldığına göre sağlam bir kitaptır diye düşünmüştüm,az bile. Kahramanlara isimleriyle hitap etmeyişi benim çok hoşuma gitti. Normal şartlarda konuşma çizgisine çok dikkat ederim. Aksi durum beni kitaptan iterdi ama bu kez hiç rahatsız olmadım. Dikkat spoiler içerebilir. Kitabın temasındaki asıl körlüğün bu çağ insanın ta kendisinde olduğunu alt metinlerde çok güzel işlemiş Saramago. O körlük öyle bir şey ki kitaptaki karakterlerin bunu anlaması için gerçekten izdirap çekmesi gerekiyormus. Bence bunu bizim de anlamamız için şu an bütün ülke,neredeyse dünya karantinadayız. Işlerin bu kadar kötüye gitmemesi temennisindeyiz fakat kitabı okudukça da düşünmemek elde değil. Yazarın diğer kitaplarını okuma çabası içerisinde olacağımdan eminim
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2022132,2bin okunma