Üniversite, yüksek okul sayısını istediğimiz kadar çoğaltalım, bucaklara, köylere varıncaya dek liseler açalım; eğer bu niceliksel artış, nitelikten yoksun ise, yalnızca bir diplomalı bilisizler yığını yaratmaktan öteye gitmemiş oluruz. Bu durumun diplomasız (okumamış) bilisizlerden daha da zararlı olduğu açık bir gerçektir. O denli ki, niteliksiz eğitim, öğretim sonucu eline bir diploma geçiren kişiler, eksikliklerini gidermek için de, özel bir çaba ile eğitimini, öğretimini sürdürememişse, ekinsel hazinesini zenginleştirememişse, (bilmediklerini de bilmeyen) birer bilecen olup çıkarlar. Giderek çıkarcılık, bencillik, hoşgörüsüzlük, gösteriş, biçimcilik öne geçer. Bağnazlar, demagoklar, dini çıkarlarına araç yapanlar ortalığı kaplar.