Ortadoğu'yu batılı ülkelerce yıllarca sömürüp altını üstüne getirdikten sonra fakir ve düşünmeyen toplumlar gelişti ve Ortadoğu da toplumsal düşünmeler çok fazla olduğu için ilerleme kaydedemiyor toplumun veya bir grubun başındaki ne karar verirse ona uymak zorundadır bu yanlış bir türlü düzeltilemedi bu fikirlere veya oluşumlara karşı çıkanlar hep susturulmuştur.Kadinlar Ortadoğu'nun değersiz ve hor görülen canlıları, kısıtlanma hor görülme her türlü muameleye görme toplumdan yok sayilma her türlü zulmün yapıldığı bir varlık.ortadoğuyu bir cahillik çöplüğü ve savaşa sürüklediler ancak hiçbir zaman çözüm istemediler savaş onları ayakta tutuyor bilgisizlik onlara karşı çıkmalarını önlüyordu.