Daha önce İlber Ortaylı okumamıştım, bu nedenle yazım dili konusunda biraz zorlandım ve konuşmalarındaki konudan konuya geçişleri kitapta da hissettim. Kitabın adına bakınca yoğunlukla Atatürk’ü anlatacağını düşünmüştüm ama daha çok o dönemin iç ve dış politikasının anlatıldığı çok yönlü bir kitap olmuş. Yine de uzun sürede bitirsem de güzel bir deneyimdi.