Finali ile yine beni şaşırtan bir Ahmet Ümit kitabı. Herşey Antep yakınlarındaki antik Hitit kentinde yapılan bir kazıyla başlıyor. Yazman Patasana'nın tabletlerinin gizemi, 3000 yıl önceki tarih ve 78 yıl önce işlenmiş üç cinayetin tekrarını konu alıyor. Kitap bir bölüm kazıyı ve genel olayları bir bölümde Patasana'nın tabletlerini anlatıyor. Yazman Patasana'nın aşkı için yapamadıkları, yaptıktan sonra vicdan azabı duyduğu ve " Ben zalimler çağında yaşayan bir alçaktım." diye başladığı tabletler oldukça ilgi çekiciydi. Mezopotamya'nın o güzel tarihi dokusunu hissederek okudum ve oldukça beğendim kitabı. Şiddetle herkesin okumasını tavsiye ederim.