Çoğumuzun yaptığı hatalardan bir tanesi, yaşamın adil olması gerektiğini yada günün birinde adil olacağını düşünerek kendimize ve etrafımızdakilere acımaktır. Bu hataya düştüğümüzde, yaşamda bize ters gelen şeyler hakkında hayıflanmak yada şikayet etmeye çok zaman harcarız. Başkalarıyla yaşamın adaletsizliğini tartışarak dertleşiriz. Hayatın adil olacağına dair bir vaat olmadığının farkında olmadığımızdan "bu haksızlık" diye yakınırız. Hayat ne şimdi ne de gelecekte adil olmayacaktır.