Birinin birisini tam anlamıyla tanıması mümkün değildir. Hatta insan, kendisini bile tam manasıyla tanıyamaz. Bir gün bir olaya öyle bir tepki verir ki kendisi bile şaşırır ben bunu nasıl yaptım diye. İnsan değişir. Sürekli farklılaşır. Aynı nehirde bir kere bile yıkanamazsın. Diyalektik materyalizm öğretisi bunu anlatır. Kimse bir saniye öncesi ile bir saniye sonrası arasındaki aynı insan değildir. Bu yüzden, hayatınıza insan alırken bu gerçeği unutmayın. Herkes ve her şey zaman içinde değişir, değişmeye mecbur ve mahkumdur. Evet sen bile, değişirsin.