Nasıl davranacağınız konusunda baskıya maruz kalıyorsanız, devamlı
uyarı (!) alıyorsanız, telefonda internette nerde olduğunuz ne yaptığınız 7/24 takip ediliyorsa.
Dersteyim, evdeyim, Ayşe'yle Fatma İle beraberim dediğinizde "fotoğraf gönder" onunla görüşme" diyorsa. Arkadaş çevresinde, aile içinde küçük düşürüyor, alay ediyor, aşağılıyorsa. Size, ailenize, çevrenizdeki sevdiklerinize zarar vereceğini söyleyerek tehdit ediyorsa. Ailenizle, komşularınızla, arkadaşlarınızla görüşmenizi engelliyorsa. Bu saf Şiddettir.
Şiddet; fiziksel, psikolojik, cinsel ve ekonomik şiddet şeklinde ortaya
çıkabilir.
Sizi israrla yok sayıyorsa, yokmuşsunuz gibi davranıyorsa, sorularınıza cevap vermeyip
günlerce konuşmuyorsa, sizi muhatap almıyorsa. Bu Psikolojık şiddettir.
Para vermiyorsa, verdiği parayı nereye harcadığınızı takip ediyor ve harcamalarınıza karışıyor, maaşınıza el koyup size harçlık veriyor veya sizin devamlı para istemenize yol açıyorsa. Bu Ekonomik şiddettir.
Bir kadının istemediği zamanda ve istemedigi şekilde cinsel ilişkiye zorlanması cinsel şiddettir.
Kadın HAYIR diyorsa bu HAYIRdır.
Bu sınırda durmayan eşiniz bile olsa
maruz kaldığınız Cinsel şiddettir.
Şiddetin azı çoğu yoktur.
ŞİDDET ŞİDDETTİR.
Beni seviyor, beni kıskanıyor yalanının arkasına kendinizi saklamayın.
Bir kadın olarak, önce siz kendinize değer vermelisiniz.
Siz değer vermezseniz, kimse sınır tanımaz. Sınırınızı siz çizmelisiniz, çizmezseniz onlar sınır tanımaz.
Öfkeli biri ama sadece eşyalara saldırıyor, bana dokunmuyor diyorsanız yanılıyorsunuz.
Sosyal ortamlarda öfkesiyle sizi zor
durumda bırakıyorsa, masum bir davranış olarak değerlendirmeyin.
O öfke günün birinde size siddet olarak yönelecektir, unutmayın.
Eski eşine, partnerine, hatta hemcinsine şiddet uygulamış ve size "ne kadar haklı