...
'' Oda mı?'' dedi Değirmenci '' topu topu bir tek odam
Var zaten, ama sıkışırız, kalmak istiyorsunuz madem.
Evim dar'' dedi ''ama sizin için kolay,
Felsefenizle avuç içi kadar yeri uzay
Kadar geniş kılabilirsiniz,mürekkep yalamış
Kişilersiniz siz, şöyle bir bakın ve yeterince geniş
Değilse tartışarak genişletin, çekinmeyin sakın.
Vakit öldürmeyelim artık derim; sorarsanız niye,
Gece olsun, gündüz olsun zaman saniye saniye
Harcıyor kendini uyanıkken biz veya uyurken horul horul,
Sızıyor depomuzdan, gizlice, usul usul,
Yapılacak bir şey varsa ihmalkar davranmamak,
Çünkü zaman akıp giden bir derecik, bir kaynak,
Geri döndürmek mümkün değil, durdurmak veya,
Tepeye döner mi su? Akıp gider ovaya.
Seneca başta olmak üzere eski filozoflar
Zaman kaybına her şeyden çok üzülür, oflar puflar,
Altın kaybından bile. Yeniden kazanılabilir belki kaybedilen para
Zaman kaybıysa yol açar telafisi imkansız zarara.
..:” Oğul,
Şu fani dünyadan göçüp giden her kul
Az çok bir yer edinmiştir kendine, bir mevki,
Bir makam ve aynı şekilde yine inan ki,
Yeryüzünde herkes ve şu gördüğün
Her kişi tasını, tarağını toplayıp bir gün
Gidecek ölüm ülkesine. Bu dünya bir han,
Bir kapısından girilip diğerinden çıkılan.
Ölümdür bütün dünyevi acılara merhem.”
“ Alçakgönüllülük ve kibri aynı kefeye
Koyuyorsa ve şu doğrudur, şu yanlış diye
Bu gibi durumlarda yapamıyorsa bir ayrım,
O kralı adalet duygusundan yoksun sayarım.”