Ey aşıklar cevap verin şu soruma:
Hangisi daha acı çekiyordu sizce
Arkita mı, Palamon mu? Birisi ümitsizce
Hücresine kilitli, ne var ki
Her gün görebiliyor sevdiğini ve öteki
İsterse serbestçe dolaşır yeryüzünü,
Ama asla göremez sevdiğinin yüzünü.
Sizler bu ikisi arasında karar veredurun,
Devam ediyor hikayem,işte buyrun.
...
Dünyevi arzularımdan vazgeçmem gerek,
Oysa hayvanlar bile daha fazla zevk
Alıyorlar dünyadan. Çünkü ölümden sonra
Istırap ve gözyaşı yok onlara.
Oysan insan yaşarken de yeterince çok
Acı çekiyor,zavallı, bundan şüphem yok.
Varsa versin tanrılar bu sorunun yanıtı,
Ama acının yeryüzünde mevcut pek çok kanıtı.
Ve olanca gücüyle haykırdı ''Ey zorba tanrılar!
Bir sözünüz dünyayı size kul köle kılar,
Kazıyamaz,silemez insanların tırnakları,
Taş tabletlerdedir toplantılarınızın tutanakları,
Aşağıda bekleşen koyun sürüsünden başka size
Neyi ifade ediyor insan soyu, söylesenize?