Hekim Çehov gerçekten çok büyük bir adam. Kısa ömrüne yüzlerce öykü ve tiyatro metinleri sığdırmış biri. Bir insan nasıl olabiliyor da bir öyküyü 300-500 sayfa olabilecek iken, üç-beş sayfada anlatabiliyor? Psikolojik tahlilleri nerdeyse Dostoyevski ile yarışır. Bu kadar kısa yaşamasaydı Rus edebiyatının en büyük yazarı olabilirdi. Öykülerinde Rus halkının sefilliğini,burjuvanın halkı nasıl ezdiğini görmek kabil. Her öyküsündeki karakterleri o kadar gerçekçi kaleme almış ki, onların sizin sinir hücrelerinize de tesir etmemesi mümkün değil.