Susmanın değerini kimden öğrenmişti?O güne kadarki gelişmesinin en önemli dönüm noktasını kime borçluydu?Buda’nın bilgeliğine. Buda yaşamı boyunca susmuştu çoğunlukla. Belki de ününü bunca susmasına borçluydu. Bilgiye fazla önem vermez üzerinde pek konuşmazdı.
On beş yaşındayken iradem öğrenmeye yönelikti. Otuzuma geldiğimde yolumu saptanmıştım.Kırkımda artık kuşku diye bir şey kalmamıştı içimde- kulaklarım ise ancak altmışında açıldı.