İnancımızla aramıza hep bir mesafe var. Kimisi oraya ideolojiyi, kimisi bilimi, kimisi siyaseti koyuyor. Bunlar inancımızı yaşamamıza yardımcı olacağına bizatihi inanç haline gelmeye başlıyor.
Her bağlanma bir serbestlik, her serbestlik de bir bağlanma gerektirir. Çünkü kişi bağlandığının kulu, bağlanmadığının âzâtlısı olur. Bağlanma irâdi bir fiildir yani isteyerek bağlanılır. Bağlı olan ise bağımlı olur. Biz de Yaradan'a bağımlı, diğer varlıklardan bağımsızız. Çünkü kelime-i tevhiddeki "la" önce bütün batıl bağları yok eder, sonra "illa" diyerek yegâne bağ olan Allah'ı tasdik eder.